Categorías
Uncategorized

camiseta athletic bilbao baloncesto 2023

De esta manera, la investigación se ha estructurado desde la museología y museografía, el arte y la educación. La fundamentación teórica de esta estrategia interpretativa bebe fundamentalmente de los estudios de percepción del arte derivados de la Psicología cognitiva que surgen a partir de los años sesenta del siglo XX, en los que las emociones que genera el arte y los aspectos subjetivos de su contemplación comienzan a considerarse el camino válido para una nueva manera de comprender el arte (Goodman, 1968; Gardner, 1982; Parsons, 1987; Gombrich, 1990; Csikszentmihalhy y Robinson, 1990). Por lo tanto, esta investigación quiere ser una trasposición didáctica de estas teorías e investigaciones al espacio de educación informal que constituyen los museos, orientada al público general de los mismos. The theoretical framework of this interpretative strategy comes from the studies of Cognitive Psychology about Art perception arising from the sixties of the twentieth century, in which the emotions that art provokes and the subjective aspects of its viewing begin to be considered a valid way for the understanding of art (Goodman, 1968), (Gardner, 1982; Parsons, 1987; Gombrich, 1990; Csikszentmihalhy & Robinson, 1990). Accordingly, this thesis suggests turning these theories and investigations about Art perception into an engagement strategy aimed to the general public of Art museums.

Therefore, according to the results of the surveys, with a sample of 208 individuals, that were analysed through ANOVA it could not be showed whether the satisfaction of the use of an engagement resource based on art subjective interpretation is higher than the same resource based on formal and academy art interpretation, in which also involved variables such as the level of knowledge about art and the level of usability of mobile technologies. Finally, the third action was the implementation of the engagement resource. The second phase was the design and the implementation of an engagement resource within the parameters discussed above. Secondly, in-depth analysis of the artworks of the museum that were part of the engagement resource has been carried out. In the first phase, a sample of 52 mobile apps of Art Museums have been analysed to determinate the engagement impact according to the subjective interpretation of the art, because these resources are one of the most representative resource the use of mobile technology in museums. Firstly, semi-structured interviews of Museum Deu visitors with different profiles have been done to determine the conceptual categories that generate pleasure and not pleasure in the viewing of some work of art of Museu Deu.

Consequently, the message and the media used have linked the principles of Mobile learning as a theory of learning (Geddes, 2004; Keegan, 2005; Sharples & Vavoula, 2007). Besides, in order to accomplish the research objectives and hypothesis an Art Museum was needed as a case-study that is the Museu Deu in Tarragona. Así, el mensaje y los medio empleados están vinculados a los principios del Mobile learning, como modalidad o teoría del aprendizaje (Geddes, 2004; Keegan, 2005; Sharples y Vavoula, 2007) Para abordar los objetivos de la investigación y las hipótesis de trabajo el estudio utiliza un espacio museístico dedicado al arte, que en este caso ha sido el Museu Deu de El Vendrell, diseñando una investigación en tres fases. Los muebles y objetos decorativos se sitúan de modo que confieran a todo el espacio un refinado carácter evocativo… En la primera, se ha analizado una muestra de 52 aplicaciones móviles de museos de arte a nivel internacional para evaluar el carácter didáctico de estos, desde el punto de vista de la interpretación subjetiva del arte que apareja de este tipo de recursos como los más representativos del uso de la tecnología móvil en los museos. María Victoria López Benito

RESUMEN
El presente estudio convierte en investigación una motivación personal y profesional de la autora que, desde su formación inicial de Historia del Arte y sus primeras experiencias profesionales en educación en museos de arte, ha reconocido la carencia de elementos de descodificación e interpretación didáctica del arte en el discurso museográfico, en la mayoría de los museos de arte en el contexto español orientado a un público general.

Esta carencia también ha sido puesta de manifiesta por ciertos especialistas del área de la museografía y la didáctica en los últimos años (Prats, 2004; Santacana, 2006; Asensio y Pol, 2008; Fontal, 2010; Urtasun, 2013). Por ello, la siguiente investigación constituye un estudio exploratorio que propone la implementación de una nueva estrategia interpretativa de los museos de arte desde la perspectiva de la museografía didáctica. This shortage of engagement elements has also stated by some specialists in Museum Studies and Museums Education in recent years (Prats, 2004; Santacana, 2006; Asensio & Pol, 2008; Fontal, 2010; Urtasun, 2013). Therefore, the following research is an exploratory study that proposes the implementation of a new interpretive strategy for visitor engagement in Art Museums. Therefore, the dissertation has been structured across three disciplines: Museum Studies, Art and Education. María Victoria López Benito

ABSTRACT
The lack of interpretation and engagement elements in the exhibition discourse addressed to general public in the majority of Art museums of the Spanish area, which affected somewhat my preliminary education in art history and my first professional experiences in Art Museums Education, camiseta athletic 2023 however represented a distinctly personal and professional motivation and developed the aims of this dissertation.